Zápisnica Komisie rozvoja školstva a práce s mládežou zo dňa 14. 01. 2013

Zápisnica Komisie rozvoja školstva a práce s mládežou zo dňa 14. 01. 2013

Prítomní

Členovia: Marian Vojtko, Mgr. Darina Bírešová, Mgr. Ivana Šebeňová, Bc. Monika Golhová, Mgr. Viera Krásna,
Hostia: Mgr. Igor Kríž
Sekretárka: Mgr. Hana Zlatošová

Program

1. Privítanie
2. Členstvo poslancov v školskej komisii, návrh na predsedu školskej komisie
3. Financovanie originálnych kompetencií od 1. 1. 2013
4. Riešenie otázku existencie CVČ
5. Navýšenie príspevkov zo strany rodičov i mesta na ŠJ a ŠKD
6. Prenájmy kino Akropola, MsKS, Labyrint
7. Rôzne
8. Záver

Privítanie a Členstvo poslancov v školskej komisii, návrh na predsedu školskej komisie

Marian Vojtko privítal prítomných a oboznámil členov komisie s programom zasadnutia. Členovia komisie si za predsedu komisie zvolili Mariana Vojtka.
Uznesenie č. 1:
Komisia školstva a práce s mládežou jednohlasne za predsedu komisie zvolila poslanca Mariana Vojtka.

Financovanie originálnych kompetencií od 1. 1. 2013 a Riešenie otázku existencie CVČ

Mgr. Zlatošová predložila členom komisie predbežné nápočty na financovanie školských zariadení v roku 2013. Podľa nových koeficientov, zmien vo financovaní niektorých zariadení a informácií zo seminára v decembri 2012 mesto dostane v roku 2013 o 135 tis. € menej oproti roku 2012. Podľa predbežných nápočtov (oficiálne čísla stále neboli zverejnené a prognózy sú v rozmedzí koeficientu 59,3 – 57, to sú čísla, ktorými sa násobí dotácia na dieťa/žiaka krát koeficient príslušného zariadenia) sa dostaneme do mínusového salda v školských jedálňach, školských kluboch detí a CVČ. Nápočty boli robené podľa optimistickejšej prognózy t.j. koeficient 59,3. Okrem toho treba vziať do úvahy navýšenie miezd pedagogických zamestnancov o 5 %, čo predstavuje cca 18.500 €. Mesto má záujem v každom prípade služby ponúkané týmito zariadeniami zachovať aj naďalej, a preto sme navrhli navýšenie poplatkov v jednotlivých zariadeniach, čím by sme vykryli stratu vo výške cca 9 720 € od rodičov a zvyšok zatiaľ vo výške vo výške 24 600 € z rozpočtu mesta + navýšenie miezd pedagogických zamestnancov.
Osobitnú pozornosť musíme venovať CVČ, ktoré do januára 2013 prechádza radikálnou zmenou financovania. Ročný rozpočet nášho CVČ predstavuje cca 60 tis. €, na deti v tomto zariadení v roku 2013 dostaneme len 32 tis. €. Listom sme oslovili starostov spádových obcí, ktorých deti CVČ navštevujú, či prispejú na činnosť tohto zariadenia a vyčíslili sme, že výška nákladov na dieťa v CVČ predstavuje 142 € ročne. Obce a mestá však na dieťa dostanú len cca 65 € ročne, čo je už prvý defecit. Niektoré obce nie sú s touto požiadavkou stotožnené, zákon im to neprikazuje a tie, ktoré sú ochotné prispieť, tak väčšinou vo výške 65 € a menej na dieťa ročne. Okrem toho aj nás listom oslovili zriaďovatelia centier voľného času v Žiari nad Hronom a vo Zvolene (možno ich bude aj viac), kam chodia deti s trvalým pobytom na území nášho mesta o príspevok na činnosť v CVČ. Taktiež sme zatiaľ povinní 88 % dotácie, ktorú poskytneme v našom zariadení, poskytnúť deťom s trvalým pobytom v Kremnici u súkromného zriaďovateľa CVČ v eMKLube.
Podľa vzniknutej situácie máme tieto možnosti:
1. CVČ ako inštitúciu naďalej ponechať ako doteraz a dofinancovať z rozpočtu mesta financie vo výške cca 30 tis. €/ročne + poplatky eMKLubu a centrám voľného času, ktoré navštevujú deti s trvalým pobytom v našom meste odhadom vo výške 15 tis. €, to je spolu 45 tis. €.
2. CVČ ako inštitúciu ponechať do konca školského roka a potom začať s legislatívnym procesom na vyradenie inštitúcie zo siete škôl a školských zariadení a od septembra 2013 mimoškolskú činnosť zabezpečovať priamo v školách prostredníctvom pedagóga voľného času a rozšírením ponuky záujmových krúžkov v základných školách. Tento variant sme podľa zatiaľ preferovaných koeficientov prepočítali na dofinancovanie zo strany mesta v roku 2013 o cca 18 000 €+ 15 tis. € poplatky eMKLubu a centrám voľného času, ktoré navštevujú deti s trvalým pobytom v našom meste.T.J. spolu v roku 2013 33 tis. €. V roku 2014 by sa mali dať finančné prostriedky na náklady mimoškolskej činnosti cez pedagógov voľného času vykryť z dotácie štátu.
3. Začať s legislatívnym procesom na vyradenie CVČ zo siete škôl a školských zariadení v čo najkratšom čase a hneď po vyradení, čo by mohlo byť teoreticky v priebehu apríla -mája, začať s činnosťou pedagógov voľného času, ktorí by zabezpečili rozbehnutú krúžkovú činnosť do konca školského roka. Na tento variant by mesto potrebovalo navyše v roku 2013 cca 8 800 € + 15 tis. poplatky eMKLubu a centrám voľného času, ktoré navštevujú deti s trvalým pobytom v našom meste, t.j. spolu v roku 2013 23. 800 €.
V roku 2014 by sa mali dať finančné prostriedky na náklady mimoškolskej činnosti cez pedagógov voľného času vykryť z dotácie štátu.

Uznesenie č. 2:
Komisia školstva a práce s mládežou odporúča naďalej ponechať činnosť školských jedální (ŠJ) a školských klubov detí (ŠKD) v doterajšom režime a navýšením poplatkov zo strany rodičov cca 2 €/mesačne na dieťa v ŠJ a 2 €/mesačne na dieťa v ŠKD prispieť na prevádzkové náklady a znížiť deficit mesta na prevádzku týchto zariadení.

Uznesenie č. 3:
Komisia školstva a práce s mládežou odporúča začať s procesom vyradenia Centra voľného času zo siete škôl a školských zariadení v čo najkratšej dobe a mimoškolskú činnosť detí zabezpečiť prostredníctvom pedagógov voľného času a rozšírením ponuky záujmových krúžkov v základných školách. Komisia ďalej odporúča celý problém predebatovať aj členmi MsŠR s poslancami MsZ na pracovnom stretnutí, kde bude opätovne pozvaný aj Mgr. Haško, riaditeľ CVČ.

Navýšenie príspevkov zo strany rodičov i mesta na ŠJ a ŠKD a Prenájmy kino Akropola, MsKS, Labyrint

Mgr. Zlatošová predložila členom komisie rozpis skrytých nákladov na dofinancovanie škôl a školských zariadení a občianskych združení na území mesta s ohľadom na prenájmy priestorov kina Akropola, Mestského kultúrneho strediska, klubu Labyrint a prenájmu zvukovej techniky. Tieto v roku 2012 činili náklady mesta vo výške 4. 496 €. Vzhľadom na finančnú situáciu v školstve a snahu mesta dofinancovať mínusové saldo v niektorých školských zariadeniach, budeme nútení aj tieto náklady znížiť a požadovať ich úhradu od prenajímateľov.

Mgr. Ivana Šebeňová, členka komisie
Marian Vojtko, člen komisie
Zapísala: Mgr. Zlatošová, sekretárka komisie

V Kremnici: 08. 01. 2013

Zdieľať tento príspevok.