Zápisnica č. 9 zo zasadnutia Komisie sociálnej, zdravotnej a bytovej politiky zo dňa 19.09.2013
Začiatok zasadnutia komisie: 15,15 hod.
Ukončenie zasadnutia komisie: 18,30 hod.
Prítomní: podľa prezenčnej listiny
Neprítomní: –
Sekretárka komisie: Ing. Lenka Reichlová
1.) Úvod
2.) Prejednanie došlých žiadostí – bytová agenda
3.) Pridelenie uvoľnených bytov
4.) Súhlas k trvalému/ prechodnému pobytu
5.) Prejednanie došlých žiadostí – sociálna agenda
6.) Rôzne
Na úvod Ing. Popová privítala prítomných, oboznámila ich s programom dnešnej komisie.
a) Žiadosti o zápis do zoznamu uchádzačov o byt, výmenu bytov a urgencie o pridelenie bytu
Zápis do zoznamu uchádzačov o nájom mestského bytu:
Andrea S. – požiadala o vyradenie z evidencie uchádzačov o nájom mestského bytu. Komisia berie na vedomie žiadosť o vyradenie z evidencie.
Zápis do zoznamu uchádzačov o ubytovanie na Matunákovej ulici 378/4 – bunky:
–
Predĺženie nájomnej zmluvy:
1. Nájomná zmluva bola predĺžené nájomníkom, ktorí mali splnené podmienky podľa VZN č. 2/2010 o nájme bytov a nie sú problémy pri platení nájomného
Alena S. – predĺžiť nájomnú zmluvu do 31.01.2014
Milan S. – predĺžiť nájomnú zmluvu do 31.01.2014
2. Nájomná zmluva bude predĺžená maximálne o 3 mesiace nájomníkom, ktorí majú nedoplatok na nájomnom a službách spojených s nájmom, resp. iné záväzky voči mestu (splácajú nedoplatky – splátkový kalendár)
–
3. Nájomnú zmluvu predĺžiť len o 1 mesiac – ťažkosti pri platení nájomného a inkasa
–
4. Nájomnú zmluvu nepredĺžiť
M. B. – komisia sa oboznámila s doručenými žiadosťami (oznámenie o vysporiadaní nedoplatkov, zachovanie mlčanlivosti a ochrane osobných údajov fyzických osôb, žiadosť o riešenie sporu formou mediácie) od žiadateľa, ako aj so stanoviskom právneho zástupcu Mestského bytového podniku, s ktorým sa stotožnila.
V čase, keď podpisoval nájomca zmluvu o ubytovaní súhlasil s podmienkami uvedenými v zmluve. Dojednané podmienky nedodržuje. Komisia konštatuje, že pri prideľovaní a po pridelení bunky na ubytovni na ulici Matunákovej bol menovaný niekoľkokrát oboznámený s podmienkami pre predlžovanie zmluvy o ubytovaní.
Od obdobia pridelenia bunky sa komisia niekoľkokrát zaoberala rôznymi sťažnosťami od menovaného, ktoré sa nezakladali na pravde. Hlavný dôvod spočíval v tom, že menovaný si neplnil svoje povinnosti a riadne a včas neuhrádzal platby za nájomné a služby spojené s ubytovaním, o čom svedčí aj MsBP predložená sumárna analýza platieb za obdobie od 01.01.2012 do 19.09.2013.
S ohľadom na maloleté deti prejavila komisia zhovievavosť pri úhrade nedoplatkov, avšak tento stav nie je možné tolerovať donekonečna a keďže k dnešnému dňu 19.09.2013, k termínu riadneho zasadnutia komisie je výška nedoplatku 881,02 €, komisia trvá na stanovenej podmienke, a to je ukončenie zmluvy ubytovaní a na výzve na vypratanie.
Komisia podotýka, že pri uzatváraní zmlúv o ubytovaní postupuje podľa VZN č. 2/2010 a toto VZN je platné pre každého nájomcu a súlad s ním je prehodnocovaný pri každom predĺžení zmlúv.
Komisia neodporúča riešenie sporu formou mediácie, pretože nevidí dôvod, aby sa hrubé porušenie povinností vyplývajúcich z nájmu bunky riešilo v mediačnom konaní.
Urgencie k prideleniu bytu:
Alena G. – podala urgenciu k prideleniu bytu dňa 05.09.2013 a ďalšiu dňa 16.09.2013. Dňa 18.09.2013 požiadal Úrad splnomocnenstva vlády SR pre rómske komunity primátorku mesta o poskytnutie informácie, či bol uvedenej rodine poskytnutý nájomný byt, prípadne aké je stanovisko mesta v tejto veci.
Dňa 19.09.2013 prejednávala komisia SZB žiadosť od p. Aleny Gašparovej s rodinou vo veci urgencie o pridelenie bytu, ktorá bola na MsBP doručená dňa 05.09.2013 a opätovne dňa 16.09.2013.
Menovaní žiadajú o pridelenie bytu po p. Karáskovi na ul. Dolnej 62/47. Vo svojej žiadosti uvádzajú, že majú 4 deti, ktoré riadne navštevujú školu a otec detí je dlhodobo zamestnaný na Meste Kremnica (cca 20 rokov). V evidencii uchádzačov o byt je menovaná evidovaná pod č. 348/16 z roku 2010. Od zaradenia do evidencie až do súčasnej doby podali 2 urgencie o pridelenie bytu. Posledná bola zo dňa 05.01.2011. Na ich urgencie komisia rozhodla o pridelení toho času jediného voľného dvojizbového bytu na ulici Langsfeldovej s tým, že bolo potrebné aspoň zrealizovať vypratanie bytu po predchádzajúcom nájomníkovi a byt vymaľovať. Komisia žiadala o predloženie dokladu o tom, že žiadateľka bude schopná opravu realizovať z vlastných prostriedkov. Uvedená požiadavka bola rovnaká aj pre ostatných záujemcov o byt, ktorým bol v ďalšom poradí ponúknutý. Žiadateľka sa v stanovenej lehote nevyjadrila k ponúkanému dvojizbovému bytu.
Na riadnom zasadnutí komisie dňa 22.08.2013 komisia zostavila poradovník na pridelenie uvoľneného bytu po p. Karaskovi v zmysle VZN č.2/2010 o nájme bytov, ktoré sú vo vlastníctve mesta Kremnica. Od 01.09.2013 bola na predmetný byt spísaná nájomná zmluva s uchádzačom zo stanoveného poradovníka. Dňa 05.09.2013 (dátum doručenia urgencie) bol už predmetný byt obsadený.
Komisia konštatuje, že na tento čas Mesto Kremnica nedisponuje žiadnym voľným bytom.
Výmena mestských bytov
–
1) jednoizbový byt na ulici Dolnej 62/47
Jarmila H. – odmietla ponúkaný jednoizbový byt z dôvodov, že chce bývať blízko zdravotného strediska.
Mário B. – bol oslovený ako druhý v poradí a ponúkaný byt prijal. Bola s ním spísaná nájomná zmluva.
2) dvojizbový byt na ulici ČSA 265/60
Ivan S.n – bol oslovený ako prvý v poradí a ponúkaný byt prijal. Bola s ním spísaná nájomná zmluva.
3) jednoizbovú bunku na ulici Matunákovej 378/4
Eugen S. – bol oslovený ako prvý v poradí a ponúkanú bunku prijal. Bola s ním spísaná zmluva o ubytovaní.
Viera M. – si podala žiadosť o súhlas k tvalému pobytu. Komisia odporúča predložiť žiadosť opätovne po uhradení dlhu na predmetnom byte.
–
Komisia žiadala o doručenie kópie rozhodnutí o poskytnutí/neposkytnutí príspevku v zmysle čl. 6. VZN č. 4/2011 o podmienkach a postupe pri poskytovaní jednorazovej dávky v hmotnej núdzi, príspevku v náhlej núdzi a príspevku pri narodení dvoch a viac detí súčasne obyvateľom mesta Kremnica.
Komisia pozitívne hodnotí doručené oznámenia, avšak v zmysle VZN čl 6 odst. 9:
„O žiadateľoch o príspevok a o poskytnutí príspevku vedie mestský úrad evidenciu.
(2) Kompetencie a právomoci pri poskytnutí príspevku
1. Primátor mesta rozhodne o poskytnutí príspevku na základe odporučenia komisie sociálnej zdravotnej a bytovej politiky.
2. V sporných prípadoch, pokiaľ zo strany dotknutej osoby budú podané námietky, rozhoduje uznesením Mestské zastupiteľstvo.
3. O poskytnutí/ neposkytnutí príspevku bude vydané rozhodnutie. Kópia rozhodnutia bude doručená na komisiu sociálnu, zdravotnú a bytovej politiky.“
Komisia odporúča, aby sa v budúcnosti postupovalo v zmysle uvedeného VZN.
Opatrovateľská služba
Komisia berie na vedomie predloženú správu o poskytovanej opatrovateľskej službe, o zozname opatrovateliek a ich úväzkoch. Konštatuje, že máme 5 opatrovateliek na plný úväzok, 4 opatrovateľky na čiastočný úväzok (čo je 2,8 celého úväzku) a celkový počet opatrovaných občanov je 19. Z uvedenej správy vyplýva, že bolo vyhovené všetkým žiadateľom o poskytovanú službu (7 žiadateľov), a teda neevidujeme neuspokojeného žiadateľa o poskytovanú službu aj napriek tomu, že v II. zmene rozpočtu neboli navýšené mzdové prostriedky na žiadané dve opatrovateľky, ale len na jednu.
Bytový dom Dolná 62/47
Komisia odporúča, aby Mestský bytový podnik vyžiadal od mestskej a od štátnej polície informáciu, či sú hlásené podnety na nedodržiavanie zákonov a platných VZN mesta Kremnica nájomníkmi bytového domu na Dolnej ulici 62/47.
COOP Jednota – spádová oblasť Kremnice má cca 10 000 obyvateľov a komisia SZB už v minulosti viac krát deklarovala, že v meste Kremnica na počet obyvateľov aj s ohľadom na spádovú oblasť sú potrebné minimálne dve lekárne. Umiestnenie lekárne v centre nákupnej zóny je ľahšie dostupné pre obyvateľov mesta a okolia. Komisia odporúča prehodnotiť nájomný vzťah a zachovanie lekárne.
Komisia žiadala sekretárku komisie SZB o vyhodnotenie dochádzky členov komisie za roky 2012 a 2013. Bol predložený návrh na neskoršie zasadnutie komisie, aby bolo zabezpečené, že komisia bude uznášania schopná. Členovia komisia sa dohodli, že termín začiatku komisie sa meniť nebude.
Komisia žiadala Mestský bytový podnik o vyhodnotenie dlhu nájomného k 31.07.2013 a o jeho porovnanie s dlhom k 31.07.2012. Dlh v roku 2013 oproti 2012 je znížený o 822,74 Eur.
Ing. Reichlová informovala o vymáhaní pohľadávok. Výpoveď zmluvy o nájme bytu z dôvodu neplatenia bytu bola zaslaná Jaroslave B. Výzva na úhradu nedoplatku a na vypratanie bola prostredníctvom právneho zástupcu Mestského bytového podniku zaslaná Igorovi P., Pavlovi B. a Milanovi B.
Parkovanie vo dvore polikliniky – Komisia odporúča zabezpečiť možnosť vjazdu imobilného do dvora polikliniky, zrušiť značku zákaz vjazdu. Komisia odporúča na vytvorenom parkovisku vo dvore polikliniky 1 miesto vyhradiť pre ŤZP, 1 miesto pre sanitky, 2 miesta MsPO, 1 pre nájomcu za poplatok. Dopravným značením zabezpečiť zákaz státia mimo vyhradených parkovísk.
Komisia odporúča pri riešení parkovacích miest v okolí polikliniky zvýšiť počet vyhradených miest pre ŤZP o 1 miesto.
Komisia žiada o spätnú väzbu ako bol návrh zapracovaný do koncepcie parkovacích miest.
Bytový dom Kollárova 560/2 – komisia odporúča MsPo o častejšie kontroly dodržiavania VZN. Okolo domu je neporiadok a občania sa sťažujú na vyhadzovanie predmetov z okien uvedeného domu. Odporúča OTS vyčistiť priestor. Odporúča OVaŽP o vyvolanie rokovania s vlastníkom nehnuteľnosti vo veci zlepšenia životného prostredia, čistoty, poriadku v okolí bytového domu. Komisia bude rada účastníkom tohto rokovania.
Počet občanov bez určenia adresy je v Kremnici k 11.06.2013 je 285.
Zmena termínu zasadnutia komisie – komisia bude zasadať dňa 15.10.2013 o 15,15 hod.
V Kremnici, 19.09.2013
Predseda: Ing. Klára Popová
Zapísala: Ing. Lenka Reichlová
Zdieľať tento príspevok.