Zápisnica zo zasadnutia komisie kultúry a cestovného ruchu konaného dňa 20. 1. 2016
Prítomní: podľa prezenčnej listiny
1. Prerokovanie návrhu VZN o vyhradení miest a ustanovení podmienok na umiestňovanie plagátov počas volebných kampaní v meste Kremnica
2. Prerokovanie žiadosti firmy SLOVGAS
3. Prerokovanie Investičných zámerov 2016
4. Prerokovanie žiadosti Kremnického banského spolku o financovanie aktivít
5. Informácia o možnosti vybudovania feraty v Kremnických vrchoch
6. Rôzne
Prítomných členov komisie privítal predseda komisie.
Komisia kultúry a CR berie na vedomie návrh VZN o vyhradení miest a ustanovení podmienok na umiestňovanie plagátov počas volebných kampaní v meste Kremnica a odporúča MsZ na schválenie.
Komisia kultúry a CR berie na vedomie zámer firmy SLOVGAS a zároveň konštatuje, že na to, aby mohla zaujať stanovisko žiada predložiť projekt, kde budú špecifikované zámery.
Komisia kultúry a CR berie na vedomie Investičné zámery na rok 2016 a odporúča MSZ na schválenie.
Komisia kultúry a CR odporúča vyhovieť požiadavkam Kremnického banského spolku, ktoré má v súvislosti s reprezentovaním mesta na podujatiach s banskou tematikou podľa predloženej písomnej žiadosti.
P. Ivan Petráš oboznámil prítomných s možnosťou vybudovania feraty – teda zaistenej adrenalínovej cesty, v ťažšom teréne s prekážkami, s obsahom kovových schodíkov, úchytov, lán a pod. Dôvodom, prečo bola v komisii prerokovaná táto téma, vychádza z priority OOCR Turiec-Kremnicko pre najbližšie obdobie. Spoločnou a nosnou myšlienkou je budovanie ferát, ktoré nás majú odlíšiť od iných regiónov. V súčasnosti existuje ferata na Martinských holiach, v tomto roku sa vybuduje ferata v Blatnickej doline a v roku 2017 budú vyčlenené prostriedky na feratu práve v Kremnických vrchoch. S cieľom získať viac prostriedkov navrhla p. zástupkyňa primátora Ceferová rokovať o mimoriadnom vklade členského do OOCR, ktorý po zhodnotení bude priamo určený na dofinancovanie feraty. Prítomní s návrhom mimoriadneho vkladu súhlasili.
Komisia kultúry a CR odporúča MsZ schváliť mimoriadny vklad členského do OOCR Turiec-Kremnicko vo výške 5 000,- € a realizovať projekt feraty charakterizovaný nižšie.
P. Petráš konštatoval, že potreba vybudovania feraty vzišla od prevádzkarov zariadení, ktorým chýba kratší ale zaujímavý okruh priamo na Skalke, ktorý by mohli odporúčať klientom. V súčasnosti je už projekt 2 – 3 km trasy vo fáze prípravy, úsek „komína“ je jaskyniarsky prebádaný, ochranársky v riešení. Plánovaná ferata je na mieste v minulosti existujúcej podobnej cesty, je potrebné urobiť úpravy terénu, je potrebné označiť tento priestor, vytvoriť k tomu mapy a v neposlednom rade zabezpečiť bezpečnosť. To je vyriešené prítomnosťou Horskej služby na Skalke. Trasa by mala byť využiteľná v lete aj v zime, zimný okruh by mal byť dlhší, aj s možným využitím chaty Cabanka. Odhadovaná potreba finančných prostriedkov je 15000,- €
Komisia kultúry a CR odporúča zvoliť členov redakčnej rady Kremnických novín nasledovne: Monika Pittnerová, Veronika Chrienová, Monika Vaňková
P. Kianička pripomenul potrebu vyplieť od trávy priestor pôdorysu presbytéria kostola, ktorý stál na námestí a zároveň osadiť informácie o kostole v štýle tabúľ, ktoré už sú v meste.
P. Pacek informoval, že v októbri prebehnú oslavy pri príležitosti 190. výročia vysviacky evanjelického kostola a 480. výročia od prvej evanjelickej synody. Plánuje do osláv zapojiť žiakov ZUŠ, pri tvorbe programu a propagácii podujatia bude spolupracovať s mestom Kremnica.
P. Ceferová prítomných informovala o zmene zákona o horskej službe, na základe ktorého bude od roku 2017 v Kremnických vrchoch profesionálna horská služba, a mesto Kremnica ako prevádzkovateľ tratí bude povinné prispievať na jej činnosť. V roku 2016 je priestor na riešenie tejto otázky.
P. Kianička sa zaujímal, či návrh billboardovej kampane v rámci OOCR Turiec-Kremnicko bude v roku 2016 realizovaný. P. Ceferová odpovedala, že nie, pretože do OOCR pribudlo viacero nových členov, nie sú to už len tri mestá – Martin, Turčianske Teplice a Kremnica, preto pôvodný zámer už nie je aplikovateľný.
Prítomní skonštatovali, že úderná a cielená billboardová kampaň je pre propagáciu mesta Kremnica kľúčová.
Zapísala: Ing. Zuzana Tileschová
Zdieľať tento príspevok.